Tips Dan Rahsia Kekal Cergas Bertenaga Sepanjang Ramadhan

Assalamu'alaikum...hai

Dengan keadaan cuaca yang tidak menentu, kepanasan yang melampau pastinya membuat badan kita mengalami keletihan yang tidak terhingga. Apatah lagi sekiranya anda berkerja di luar pejabat memerlukan pengambilan air yang banyak bagi menggelakkan berlaku dehidrasi.


Berpuasa adalah menahan diri dari lapar dan dahaga dan juga dari perkara-perkara yang boleh membatalkan puasa dari terbit fajar hingga terbenam matahari.



Ramadhan merupakan bulan yang mulia yang Allah janjikan pahala yang berganda-ganda dan Allah buka seluas-luasnya pintu keampunan.

Kerana istimewanya Ramadhan, semua umat islam seluruh dunia tidak mahu melepaskan peluang merebut ganjaran dari Allah, pastinya kita ingin kekal cergas, bertenaga untuk meneruskan ibadah setelah sepanjang hari berpuasa.


Tips Atasi Keletihan Dan Kekal Cergas


Beberapa tips supaya kita kekal cergas dan mampu menambah ganjaran pahala di bulan yang mulia ini. Antaranya adalah :

- Mulakan berbuka dengan kurma kerana ia merupakan karbohidrat ringkas dan mudah diserap oleh badan. Kurma juga memberikan tenaga segera yang diperlukan oleh badan.

- Segerakan waktu berbuka tidak perlu tangguhkannya.

- Ambil makanan yang mudah dihadam ketika berbuka seperti sup, bubur dan jus.

- Banyakkan minum air terutama air kosong.



- Elakkan minuman berkafein dan berkarbonat.

- Kurangkan pengambilan makanan yang bergoreng dan berminyak.

- Tidak makan berlebihan ketika berbuka puasa.

- Kurangkan makanan yang berempah dan pedas.

- Lebihkan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran.

- Kurangkan pengambilan makanan masin dan manis ketika sahur.

- Melewatkan waktu makan sahur.

- Ambil makanan yang lambat hadam ketika makan sahur sepertu nasi, oat, bijirin supaya kenyang lebih lama.

- Elakkan tidur yang berlebihan terutama selepas sahur.



- Mengamalkan pemakanan yang seimbang perlu dititikberatkan agar dapat memastikan semua sumber yang diperlukan oleh tubuh kita mencukupi sepanjang Ramadhan dan dapat menerima kembali tenaga yang digunakan sepanjang hari.


Rahsia Kekal Cergas Dan Bertenaga Dengan Set Puasa Shaklee


Selain daripada mengamalkan pemakanan yang seimbang, salah satu cara mudah bagi mengekalkan tenaga berpanjangan dan mengelakkan keletihan insyaAllah sepanjang Ramadhan dengan mengamalkan set puasa shaklee iaitu Set Mighty 3Gem Shaklee.



Dengan Set Mighty 3Gems ini mampu mengekalkan nutrisi dalam badan juga mampu mengekalkan tenaga untuk sepanjang hari. InsyaAllah.


ESP (Soy Protein Isolate Powder)

Mampu memberi rasa kenyang yang lebih lama.
Membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan.
Membantu menahan lapar dan melapik perut agar dapat elakkan pedihh perut dan pedih ulu hati. Sesuai untuk pesakit gastrik.
Makanan tambahan bagi penghasilan susu ibu sepanjang ibu berpuasa.




Meal Shake

Kaya dengan kalsium dan serat membantu masalah sembelit.
Membekalkan lebih nilai harian bagi 19 jenis vitamin dan mineral penting.
Memelihara kesihatan dengan kandungan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan.




Performance Drink

Mempercepatkan kadar penyerapan cecair (elektrolit) dalam tubuh.
Mampu mengatasi masalah cepat haus.
Mudah diserap dan menstabilkan kadar gula dalam darah.
Badan lebih cergas dan kurang penat.




Siapa Yang Perlukan Set Mighty 3 Gems


  • Ibu mengandung.
  • Ibu menyusu.
  • Mereka yang inginkan hidangan ringkas tapi berkhasiat dan memberi tenaga.
  • Mereka yang tidak memasak hidangan sahur.
  • Anak-anak yang tinggal di asrama atau universiti.
  • Anak-anak yang baru belajar berpuasa.
  • Mereka yang tiada selera makan.
  • Mereka yang ingin bertenaga sepanjang hari semasa berpuasa.

Pendek kata Set Mighty 3 Gems ini sesuai untuk seisi keluarga.



Testimoni Dari Mereka Yang Sudah Mencuba Mighty 3 Gems


Testimonial 1



"Lupa beritahu saya punya testimoni..hehehe. Tahun lepas saya breastfeed anak saya sepenuhnya, masa itu baby baru umur setahun dan sudah tentu permintaan susu dia demand lah kan..
Time sahur saya minum ESP + Performance Drink + Meal Shake + kurma + susu...hhuuu..sedapkan..hehe
Tapi memang kenyang dan bertenaga sepanjang hari walaupun saya bekerja di luar..hahaha..
Saya jaga bazar masjid india dan kawasan bukit bintang tau time tu..
Alhamdulillah..3 gems sangat membantu..susu perahan tetap maintained 10-12 oz lebih sehari.."
-Nor Fahidayu Masran-



Testimonial 2


 "Nak share pengalaman saya sendiri mengenai gastrik yang sudah wujud dalam badan saya sejak berusia 10 tahun.
Ingat lagi masa tu muntah teruk. Berlarutan selama 4 hari diikuti dengan demam. hanya Allah sahaja yang tahu sakit, pedih, lemah yang macam mana.
Selama 20 tahun gastrik on off on off dan paling saya pasti, ulu hati saya sentiasa pedih. Oleh sebab dah selalu sangat sakit dan pedih ulul hati, jadi saya dah tak kisah pasal tu. Makan ubat kejap elok kejap pedih balik.
Itu dulu..
Tanggal 20hb July 2012, sehari sebelum puasa hari tu, saya admit ke KPJ Kajang untuk buat ujian scop (masuk kamera dalam perut), bunyi macam gerun tapi ok je.
Doktor sahkan perut saya ada tompok-tompok merah yang banyak. macam melecet. Sekiranya dibiarkan boleh menjadi ulser.
Tapi sekarang tidak lagi. Saya amalkan minum ESP + Meal Shake + Performance Drink setiap sahur dan sebelum tidur, alhamdulillah..pedih perut semakin beransur hilang dan saya rasa puasa kali ini lebih bermakna. Saya rasa lebih bertenaga juga. Syukur kepada Allah yang telah menemukan saya dengan Shaklee.
Saya menjalani ibadah puasa kali ini tanpa rasa sakit pun seperti puasa-puasa sebelum ini. Alhamdulillah.
Saya akui saya hanya berikhtiar..selebihnya saya serahkan kepada Allah dan bertawakal
kepada-Nya..insyaAllah.."
-SufiahNoor Nordin-


 

Jom tonton video ini pula

Rahsia Menyusu Puasa Di Bulan Ramadhan from iReach HD on Vimeo.



Moga puasa kali ini lebih bertenaga, cergas, bersemangat dan puasa penuh juga membantu lebih bertenaga untuk bangun beribadah di sepertiga malam.



Jadi, apa tunggu lagi, dapatkan Set Mighty 3 Gems anda sekarang!!


Klik pada gambar untuk membuat pesanan anda.
 https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=3c1c7470facb4352b0484ae492cd5c21
 http://www.shaklee.com.my/?joinnow=1234730



Sebarang pertanyaan dan kemusykilan boleh hubungi saya. Saya sedia membantu anda.


http://www.wasap.my/60123923099
https://www.facebook.com/iedanoor
https://www.facebook.com/notavitamin




Happy Sharing Happy Reading



Disclaimer : Produk-produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Produk-produk ini adalah makan tambahan yang membantu melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh badan juga membantu sistem badan berfungsi dengan lebih baik.



No comments:

Post a Comment